۱۴ آبان ۱۳۹۲، ۸:۵۳

رونق قاچاق سلامت مردم را تهدید می‌کند/ چالش نمایندگان با وزیر صنعت

رونق قاچاق سلامت مردم را تهدید می‌کند/ چالش نمایندگان با وزیر صنعت

عضو هيئت رئيسه كميسيون صنايع و معادن با تاکید بر لزوم اجرای قانون درباره طرح شناسه دار کردن کالاها و کد رهگیری گفت: یکی از چالش های نمایندگان با وزیر صنعت، بحث شناسه دار کردن کالاها است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمد بیاتیان گفت: بر اساس قانون، ورود و خروج كالا بايد از مبدا تا مقصد شناسايي و رهگيري شود. نماينده بيجار با اشاره به قانون مبارزه با قاچاق كالا مصوب مجلس مبني بر شناسه دار بودن كالا افزود: نبود هرگونه كد رهگيري و يا داشتن شناسه مثل ايران كد باعث مي شود قاچاق رونق بگيرد و از مبادي غيرقانوني كالاهاي بي كيفيت وارد كشور شود كه به علت كيفيت پايين با سلامت مردم بازي كند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بيان اينكه نبود كدهاي رهگيري مي تواند منجر به ورود كالاهايي به داخل كشور شود كه مشابه و استاندارد آن در داخل كشور وجود دارد اظهارداشت: اگر آقاي وزير صنعت، معدن و تجارت به كميسيون بيايند يكي از چالش هاي اعضا كميسيون با ايشان بحث شناسه دار بودن كالا خواهد بود و ممكن است در صورت قانع نشدن، موضوع به صحن علني مجلس نيز كشيده شود.

وي با تاكيد براينكه قانون بايد اجرا شود افزود: شايد يكسري مشكلات در اين بحث وجود داشته باشد، اما تعطيل شدن قانون چاره كار نيست بلكه بايد روش ها اصلاح شود. بياتيان در ادامه گفت: ورورد كالا بدون رهگيري مي تواند سلامت و ايمني مردم را با خطر مواجه كند چون اين حق مردم است كه با استفاده از كالاهاي استاندارد زندگي بهتري داشته باشند.

این نماینده مجلس افزود: نبايد قانون را تعطيل كنيم و اگر اشكالي به قانون وارد است بايد سعي شود تا آن را اصلاح نماييم.

کد خبر 2169243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha